Защо Nespresso е най-доброто кафе 

За любителите на кафе, Nespresso е синоним на класа и съвършен вкус. Това, което прави Nespresso любима марка на истинските познавачи, е технологията за използване на еднократна капсула за приготвянето на съвършено кафе в домашни условия.

 

nespresso-the-best-coffee

 

Nespresso не е само кафе, това е уникална система за приготвянето на кафе, която включва в себе си:

  • Кафе капсула, която съдържа най-добрите сортове кафе „Grand Cru“.
  • Стилна, компактна и максимално опростена за използване кафемашина.
  • Изящни аксесоари за кафе.

За разлика от останалите компании, Nespresso завоюва доверието на потребителите с впечатляващия факт, че държи под своя контрол цялото производство на кафе. Този процес започва със самото засаждане и израстване на кафето на плантациите и завършва с приготвянето на ароматната напитка.

 

За достигане на желаното ниво на качество, Nespresso предприема невиждана крачка. Фирмата се отказва от закупуването на стока от борсите и започва да работи директно с ограничено количество фермерски кооперативи, които притежават кафени плантации в различни страни по света. Тези плантации съответстват на определени показатели, които са необходими за произвеждането на качествени кафени зърна. Агроинжинерите на Nespresso сътрудничат пряко с фермерските кооперативи, като следят за спазването на необходимите технологии, извършват селективен подбор на зърната и разработват система за подобряване качествата на почвата.

 

Още една особеност, която допринася за качеството на продукта и отново отличава Nespresso като символ на иновациите, е фактът, че при купажирането (смесването на различни сортове кафе) на Робуста и Арабика се използват зърна, които растат в различни части на света. Този подход позволява да се създаде неповторимият букет от вкусове на марката.

 Nespresso – разнообразие от вкусове и аромати 

Вкусът и ароматните качества на кафе Nespresso се запазват благодарение на кафената капсула, която няма аналог в света. Тя е изработена от алуминий, отвътре е покрита с прозрачна хранителна лента, за да се избегне окислението на продукта при съприкосновение с метала и за да се осигури защита от преминаването на частици алуминий в кафето. Капсулата позволява пълноценното съхраняване на качествата на смляното кафе в течение на 12 месеца, но дори след изтичане на този срок, продуктът не представлява риск за здравето, а единствено губи част от ароматните си нотки. Конструкцията и технологията за изготвяне на алуминиевата капсула е патентован от компанията Nespresso.

 

Nespresso Capsules Chain

 

Освен съвършена технология за запазване вкусовете и ароматите на кафето, Nespresso разполага с богата палитра от видове кафе, която включва:

 

Класическа серия (Nespresso Original), която се предлага целогодишно и разполага с 24 кафета, които за удобство на клиента са разделени в подсерии:

  • Intenso – Arpegio, Roma, Ristretto, Dharkan, Kazaar;
  • Espresso – Capriccio, Volluto, Livanto, Cosi;
  • Lungo – Fortissio, Vivalto , Linizio, Envivo;
  • Pure Origin – Bukeela ka Ethiopia, Indriya form India, Rosabaya de Colombia, Dulsao do Brasil;
  • Variations – Caramelito, Vanilio, Ciocattino;
  • Decaffeinato – Arpeggio, Volluto, Vivalto, Intenso;

Лимитирана серия (Limited Edition), която излиза на пазара 2 или 3 пъти годишно.

Професионална серия (Nespresso Professional), чийто асортимент включва:

  • Ristretto – Ristretto Intenso, Ristretto Origin India, Ristretto;
  • Espresso – Espresso Forte, Espresso Leggero, Espresso Origin Brazil;
  • Lungos – Lungo Origin Guatemala, Lungo Forte, Lungo Leggero;
  • Decaffeinated – Espresso Decaffeinated, Lungo Decaffeinato.

Nespresso не е само качествено порционно кафе и машини за приготвянето му. Това е добре измислена марка, която е насочена към ценителите на кафе. Nespresso е оригинална концепция, система от ценности.

 Интересни факти от историята на Nespresso 

Историята на Nespresso започва през 70-те години на XX век, когато един от сътрудниците на Nestle решава да използва херметически запечатани капсули, за да съхрани аромата на кафето за по-дълго. Простата, но революционна идея отваря нова страница в приготвянето на еспресо. Специалната технология позволява на всеки да приготви перфектно еспресо в дома си или на работното място. Nestle изобретява кафената капсула и новата технология за извличане на вкусовите и ароматните качества на прясно смляното кафе под високо налягане (19 бара) . През 1976 година Центърът за развитие на Nestle Group за първи път патентова системата Nespresso и я представя на бизнес пазара в Швейцария.

 

За усъвършенстване на еднократната капсула са били необходими 10 години и през 1986 година се създава компанията Nespresso S.A. – първооткривателят на еднократната кафе капсула. Nespresso S.A. е стратегическо бизнес подразделение, което се занимава с осъществяването на собствени изследвания и разработването на план за развитие, със закупуването на суровини и производството на своя продукт.

 

През същата година се представят кафемашините Nespresso, благодарение на които всеки може да приготви кафе като истински барист.

 

През 1990 година фирмата подписва договор с компанията Turmix, която се заема с продажбите на кафемашини Nespresso в Швейцария. След това подписва договори и с фирмите Krups, Alessi, Magimix и Philips.

 

През 1991 година Nespresso излиза на пазара във Франция и САЩ.

 

През 1991 година Nespresso предприема още една иновативна крачка като създава програма за рециклиране на вече използваните капсули. Програмата се развива с такъв успех, че 11 години по-късно, през 2012 година, Nespresso рециклира повече от 75% от използваните капсули. В Европа съществуват специални пунктове, в които могат да бъдат върнати използваните капсули за рециклиране.

 

През 1996 година е регистрирана първата заявка за патент върху новия начин на приготвяне на кафе, а именно – използването на капсули с мляно кафе. През същата година е открит и първият интернет сайт на Nespresso, където подробно са описани продуктите и техните цени.

 

През 1998 година компанията променя името си на Nestle Nespresso S.A. През същата година подобрява сайта си и прави достъпни онлай поръчките чрeз него. Nespresso започва своята първа рекламна кампания в европейската преса. Това е годината, в която компанията за първи път пуска своите капсули Limited Edition (Лимитирана серия).

 

През 2001 година Nespresso отново прави революция на пазара и представя новата кафемашина Concept. Тя се отличава с ергономичен дизайн и максимално опростен начин на използване. Кафемашините стават лидери по продажби.

 

През 2003 година се появява първата автоматична кафемашина, която предизвиква истински фурор. Nestle Nespresso отваря нов производствен център, за да може да отговори на все по-големия интерес към кафето клас Grand Gru.

 

През 2004 година излиза новата кафемашина Nespresso – Essenza. Благодарение на съчетанието на революционната технология и съвременен дизайн, този модел са ползва с голям успех – повече от 200 000 машини са продадени в 12 страни само за 3 месеца. През същата година Nespresso пуска три нови сорта кафе Lungo.

 

През 2006 година клубът на членовете на Nespresso избира Джордж Клуни за рекламно лице на марката.

 

През 2007 година излиза на пазара кафемашината Latissima, която позволява приготвянето на кафе с прясно мляко, само с натискането на един бутон.

 

През 2011 година Nespresso показва за първи път кафемашините Pixie – малки, изискани и ергономични.

 

През 2013 година Nespresso пуска на пазара кафемашината Nespresso Cube – иновативна и автоматизирана за по-голямо удобство на потребителя.

 

През 2014 година Nespresso представя програмата си за устойчиво развитие до 2020 година, наречена The Positive Cup (Позитивната чаша). Тя включва амбициозни цели от сферата на отглеждането на кафе, социалното развитие, добиването на алуминий и неговото рециклиране.

 

През същата година Nespresso презентира своята линия VertuoLine – иновативна система, фокусираща се върху технологията на приготвяне на дълго американско кафе, предназначено за Северна Америка.

 

През 2015 година Nespresso има повече от 450 бутика по цял свят. През същата година Nespresso пуска 3 нови кафета (Decaffeinato) – безкофеинов вариант на вече съществуващите: Vivalto Lungo, Volluto и Arpeggio.

 

Към днешна дата Nespresso присъства на пазарите в повече от 62 страни по целия свят.